Treceți la conținutul principal

COMUNICARE SAU NUMAI VORBE GOALE ?

 O INTREBARE JUSTA DAR MAI MULT SAU MAI PUTIN RETORICA IN CONTEXTUL ZILELOR ACTUALE. SA LUAM DE EXEMPLU SALUTUL " CE MAI FACI " E SIMPLU, IAR RASPUNSUL AUTOMAT ESTE " BINE " DE OBICEI. DAR ...SA FIE ASA ? 

ODATA, CAND AM SALUTAT ASA, AM PRIMIT UN RASPUNS SURPRINZATOR CARE M-A CAM PUS PE GANDURI . MI S-A RASPUNS " MULTUMESC " . WAAW, CUM ADICA ? PENTRU CE, MA GANDEAM ...APOI AM REALIZAT CA EU I-AM URAT SA AIBA O ZI BUNA SI EL MI-A MULTUMIT ! UIMITOR NU-I ASA, CUM SANTEM OBISNUITI CU ANUMITE COMPORTAMENTE...IAR CAND SE SCHIMBA NU INTELEGEM :) 

DUPA CUM SCRIAM, REACTIA ACELUI OM M-A PUS PE GANDURI...OARE CE A-SI PUTEA RSPUNDE EU LA INTREBAREA ASTA CIRCUMSTATIALA " CE MAI FACI " . POSIBILE RASPUNSURI ? AR FI " BINE" SAU  " NU AI TU TRABA " EVENTUAL " ...SI CE TE-AR INTERESA ? " . INCLIN PE  " ORICE CA SA NU MA PLICTISESC ! " 

REVENIND, COMUNICARE SAU DOAR VORBE ? DACA OBSERVI CU ATENTIE, O SA DESCOPERI CA AZI TOATA LUMEA VORBESTE,  SI MAJORITATEA DOAR VORBESC INTR-UN MONOLOG FARA SFARSIT...UITAND SA MAI SI ASCULTE. SANT PREA PUTINI DIN CATEGORIA ASCULTATORI, CU RABDARE IN SUFET SI INTELEPCIUNE LA MINTE. EI STIU SA COMUNICE SI NU IROSESC PE NIMIC TIMPUL ALTUIA. ADICA NU SANT " HOTI DE TIMP " DACA SE INTELEGE CE SPUN :) 

CONCLUZIA ? HAI SA INVATAM SA COMUNICAM , OMUL E O FIINTA SOCIABILA, ASA L-A FACUT DUMNEZEU. SI....DOAMNE AJUTA !

VERSETUL ZILEI ESTE  PROVERBE 17: 27 - 28 SI ZICE ASA :


27 

Cine îşi înfrânează vorbele cunoaşte ştiinţa
şi cine are duhul potolit este un om priceput.
28 
Chiar şi un prost ar trece de înţelept dacă ar tăcea
şi de priceput dacă şi-ar ţine gura.
















Comentarii

POPULARE ?

Stalp al societatii...sau doar un stalp de strada?

  Ma gândeam zilele astea la societatea de azi. Da,la societate în general dar și la persoanele care o reprezinta. Și...am văzut stâlpul,sau stâlpul cu felinar din fața locuinței mele. Apoi,au început gândurile.  Uite un stalp,e acolo de zeci de ani,în același loc,statornic,solid,și înalt. Da lumina celui ce trece seara pe lângă el...și parca asa,un sentiment de încredere ca și mâine va fi tot acolo . Pe el se sprijină sau atarna o grămadă de cabluri și alte cele dar e construit sa poarte povara lui asa ca " nu se plânge " De aici mi-a trecut gândul spre societatea de azi. O societate e construita pe indivizi și relații, unii sant asa ziși " stâlpi ai societății " care pasami-te o susțin și în care ceilalți privesc ca la modele de viata și ii urmează. Și apoi,societatea se bazează pe relații,comunicare. Ca stâlpul din fata mea,care sprijină o mulțime de cabluri. O societate fără comunicare,relații...e una moarta nu mai este societate,poate un fel de caracatița cu mu