Treceți la conținutul principal

Minte,suflet si trup.

 Da,minte suflet și trup...intr-un cuvânt omul. Din vechime se zice ca a fi om e lucru mare,și cine este om are un statut special în societate. Inainte" pe vremea bunicilor " era ca să zic asa la ordinea zilei sa fii om,pentru ca asa erai educat. Un copil știa care-i era locul, era respectuos cu un adult și știa de exemplu sa dea bună ziua când se intalnea cu cineva,sa sărute mana...adică avea respect. Oamenii se vedeau des ,comunicau cu placere și chiar se invitau unul pe altul în vizita . Ciudat,nici nu îmi mai amintesc când am fost ultima data invitat...și bănuiesc ca nici tu.

Dar ca să revin,omul ,asa l-a făcut Dumnezeu cu minte suflet și trup. Acum nu o sa fac apologia lor aici,poate rămâne un subiect de meditație,dar ma gândeam oare în contextul societății de azi...câți dintre oameni mai au un suflet,ca de minte nici nu mai pomenesc. Oare ce concluzie sa trag privind în jurul meu,sau mai rău la mediile astea digitale  ( internet,televiziuni ) când nu vezi decât violenta și fapte rele raportate . Deschide de exemplu acum televizorul,dacă nu ai facut-o deja, și ai dovada ! Cineva zicea sa trăim bine...oare la ce se refera persoana ? 

Este foarte important ,ca,deși societatea de azi este asa cum este ( și numai sănătoasă nu e ,dar cine sant eu sa judec ? ) ,măcar noi cei cu o anumită vârstă sa ne păstrăm integritatea sau chiar demnitatea de a fi om și exemplu pentru cel de lângă noi ,părerea mea. A fi om,și în ziua de azi e un lucru mare. A fi un om integru ,întreg la minte,suflet și trup...a devenit o raritate . 

În concluzie,hai sa nu ne alaturam "turmei " ,și sa fim totuși oameni care se privesc în oglinda dimineața sau în oglinda sufletului lor cu mândrie și știu sa trăiască o viata demna în fata lui Dumnezeu, a lor și a celor din jur. Doamne ajuta ! 

Versetul de azi : 1 Tesaloniceni capitol 5 cu verset23

Comentarii

Trimiteți un comentariu

POPULARE ?

Stalp al societatii...sau doar un stalp de strada?

  Ma gândeam zilele astea la societatea de azi. Da,la societate în general dar și la persoanele care o reprezinta. Și...am văzut stâlpul,sau stâlpul cu felinar din fața locuinței mele. Apoi,au început gândurile.  Uite un stalp,e acolo de zeci de ani,în același loc,statornic,solid,și înalt. Da lumina celui ce trece seara pe lângă el...și parca asa,un sentiment de încredere ca și mâine va fi tot acolo . Pe el se sprijină sau atarna o grămadă de cabluri și alte cele dar e construit sa poarte povara lui asa ca " nu se plânge " De aici mi-a trecut gândul spre societatea de azi. O societate e construita pe indivizi și relații, unii sant asa ziși " stâlpi ai societății " care pasami-te o susțin și în care ceilalți privesc ca la modele de viata și ii urmează. Și apoi,societatea se bazează pe relații,comunicare. Ca stâlpul din fata mea,care sprijină o mulțime de cabluri. O societate fără comunicare,relații...e una moarta nu mai este societate,poate un fel de caracatița cu mu