Treceți la conținutul principal

Stres...dar un ce conditii oare ?

Da  stresul un subiect vesnic discutat dar mereu de actualitate desi pare expirat. Nu e si nu o sa fie. Deci stres si in ce conditii ?  

Eu nu sant de meserie,dar pot sa imi dau cu parerea, si zic asa :s tressul e de doua categorii ; stres natural, si stres provocat artificial. Parerea mea. Si eu am fost stresat de multe ori in timp , si cred ca si tu, dar sti la ce concluzie am ajuns,gandind sau meditand aici ?  Stresul asta...nu e o problema, cat e cauza lui. Si un doctor va trata  efectul...foarte putini se duc la cauza bolii. Este stresul oare o boala ? Cred ca asta depinde de personalitatea fiecarui om si increderea pe care o are in el si cei din jur. 

Cauza stresului deci. Pomeneam de personalitatea omului ,sau de caracter...eventual de cei " sapte ani de acasa " . Unii au asa ceva, altii nu au de unde, si de aici o personalitate slaba si un caracter pe masura. Se cheama ca avem categoria de stres creat artificial. S e numa un exemplu. Exista alte personalitati si caractere, care spre deosebire de cei descrisi aici, au o pace aproape ciudata in inima lor, te uiti la ei si te minunezi :) . De unde linistea asta, atitudinea asta, se mai intreaba unii . Poi...sa fie greu de ghicit, ca sa zic asa oare ? Ei....sant oameni liberi, si sa ma explic . 

Un om ,sa zicem , are o sarcina de purtat, mai grea sau mai usoara... Cu sarcina, automat vine si stresul mai mare sau mai mic depinzand, cum ziceam de caracter si personalitate. Ei bine, la un moment respectivul poate sa cedeze stresului si sa clacheze, descarcandu-se in cine ce stie ce scena. Se cheama ca a cedat...stresului, dar e normal in o anumita masura sa fie asa, ca oameni santem ! Ideea este ca asta e un stres de tip natural pe care l-am descris mai devreme si nu insist,. 

Dar avem si categoria stresului artificial, pe care eu cu voia , ori poate fara, eu singur mi-l provoc. Oare banuiesti de ce scriu ? No problema, sa dezvoltam putin  :)  Ai fost ingrijorat din pricina banilor, sau sa zicem de ce o sa faca copilul la examen, sau poate ca efectiv iti faci griji de sanatatea ta, devenind ipohondru. Astea sant griji artificiale,sau stres creat ca sa zic asa.

OK, acum revenind la mine, ca e usor de generalizat, acum sant crestin praticant, dar inainte...eram stresul in pesoana, pentru mine si banuiesc ca si petru altii . Vorbesc  de ambele tipuri de stres. Situatia s-a schimbat radical in momentul cand am devenit crestin...stii de ce ?Am devenit un om liber :) . Da un om liber pentru ca Domnul Dumnezeu mi-a luat sarcina de pe umeri...si asa e mai usor. O sa povestesc si asta, dar cu alta ocazie. 

Ca sa vin la o concluzie scurta : stresul ,natural sau arificial, in o anumita masura e si o boala, dar depinde de caracterul si personalitatea omului cum trateazaza problema. Unii...depind chiar de stres daca pot zice asa, la schimb altii o iau aiurea la primul semn ca apare :) . Sa invatam sa nu ne pierdem cu firea la aparitia oricarei probleme, astfel nivelul de stres va scadea, sau nu va exista...dar stiti ceva ? Nu e greu...stresul, o problema, sau mai mult o povara ? Poti scapa de ea , nu ignorand problema, ci tratand-o. nu o poti purta povara? Da-o altua . Cum ? O sa scriu alta data. Pana atunci, cu Dumnezeu inainte si Doamne ajuta .


În mijlocul tuturor grijilor și anxietății trebuie să înțelegi că Isus este Prințul Păcii, iar dacă acum treci printr-o situație în care simți că nu ești calm este pentru că nu te întorci la Dumnezeu ci mai degrabă te bazezi pe propria ta putere, singura cale de a fi complet calm este să te odihnești în ceea ce spune cuvântul lui Dumnezeu despre tine, În loc să asculți zgomotele circumstanțelor, problemele de acasă, datoriile pe care trebuie să le plătești sau boala din familia ta, trebuie să înțelegi că cea mai bună resursă a ta este Isus și că El este singurul răspuns la toate nevoile tale, strigă către Dumnezeu, smerește-te înaintea Lui și vei vedea manifestarea Lui în viața ta, dar ai ca primă alternativă, lasă-L pe El să fie principalul tău contact și nu-L căuta când nu găsești ce să faci, învață să depinzi de Dumnezeu, golește-te și eliberează-ți mintea de atâtea lucruri negative care nu-ți permit să vezi clar tot ce face Isus pentru tine, Nu mă joc când îți spun că stresul îi răpește pe mulți care încă mai aveau un mare scop de împlinit pe acest pământ, meditează în inima ta, dă drumul la toate poverile tale și predă-ți viața lui Dumnezeu, lasă mâna Lui puternică să îți țină viața, El te iubește și vrea să te elibereze de acea opresiune care nu te lasă să mergi înainte.


VERSETUL DE AZI :

Şi aruncaţi asupra Lui toate îngrijorările voastre, căci El însuşi îngrijeşte de voi. (1 Petru 5:7)

Comentarii

POPULARE ?

Stalp al societatii...sau doar un stalp de strada?

  Ma gândeam zilele astea la societatea de azi. Da,la societate în general dar și la persoanele care o reprezinta. Și...am văzut stâlpul,sau stâlpul cu felinar din fața locuinței mele. Apoi,au început gândurile.  Uite un stalp,e acolo de zeci de ani,în același loc,statornic,solid,și înalt. Da lumina celui ce trece seara pe lângă el...și parca asa,un sentiment de încredere ca și mâine va fi tot acolo . Pe el se sprijină sau atarna o grămadă de cabluri și alte cele dar e construit sa poarte povara lui asa ca " nu se plânge " De aici mi-a trecut gândul spre societatea de azi. O societate e construita pe indivizi și relații, unii sant asa ziși " stâlpi ai societății " care pasami-te o susțin și în care ceilalți privesc ca la modele de viata și ii urmează. Și apoi,societatea se bazează pe relații,comunicare. Ca stâlpul din fata mea,care sprijină o mulțime de cabluri. O societate fără comunicare,relații...e una moarta nu mai este societate,poate un fel de caracatița cu mu